Müügikasvu strateegia loo koos meeskonnaga
Ettevõtte kasvustrateegia luuakse tavapäraselt üsna kitsas ringis: tippjuhtide või osakonnajuhtide tasandil. Kui strateegia on selge, üritatakse see „maha müüa“ ülejäänud meeskonnale. Kui soovitud tulemusi ei tulegi, näidatakse näpuga meeskonnale, et see ei toimi. Soovitud tulemusi aga ei saavutata selle pärast, et meeskond ei toimi või töötajatel puuduvad oskused. Pigem ei saavutata tulemusi seetõttu, et meeskonnal ei teki ühist arusaama sellest, kuhu ja kuidas peaks ettevõte välja jõudma, millisele tegevusele tuleks tähelepanu suunata ja kuidas on vaja omavahel koostööd teha. Müügikasvu strateegia loomise seisukohast ei ole kesksed isikud mitte tippjuhid, vaid kogu meeskond. Rääkisin just sellest, miks peaks strateegia kogu meeskonnaga looma ja kui seda tehakse, mis ettevõttes seejärel juhtuma hakkab.