Indrek Saul – Ärikasvu ja strateegilise juhtimise coach
Selle artikli lugemiseks kulub sul vaid 2 minutit. Lisatud ka VIDEO.
Kasvustrateegia koostamisel alustan tavaliselt küsimusest: „Kuhu kasv kinni jääb?“. Üllatuslikult osutub kasvu pidurdajaks enamasti tänapäevane kommunikatsioonitehnoloogia. Mismoodi?
Infot on liiga palju ja see on ebausaldusväärne
Sa viibid inforuumis 24 tundi päevas ja 7 päeva nädalas. Infot on ka üha rohkem ning see muutub aina keerulisemaks ja ebausaldusväärsemaks.
Põhjus, miks info usaldusväärsus kahaneb, on kinni meedia toimimise loogikas. Meedia on muutunud väga juhtumipõhiseks. Sa kuuled sündmustest, aga väga vähe üldistustest, mistõttu sa ei saa aru, kas tegu on erandi või reegliga.
Meedia on ka ööpäevaringselt kättesaadav ja sul on tung seda koguaeg jälgida. Jälgides pead sa pidevalt otsustama, mis on oluline ja mis ebaoluline. See kõik on väga väsitav.
Oletamine moonutab reaalsust
Kuna infot on niivõrd palju, siis su aju võime infot filtreerida on viidud viimase piirini. Ja kui sa enam filtreerida ei suuda, lähevad asjad segaseks ning sul kaob ära kindlustunne. Selguse taastamiseks hakkad sa arusaamatuid kohti täitma oletustega.
Oletamise puhul hüppad sa faktidest kohe järelduseni, jättes vahele analüüsimise etapi. Kui oled selliste kiirjäreldustega mõnda aega opereerinud, mõjutab see sinu arusaama sellest, milline on maailm. Nii tekivad paralleelreaalsused, kus sina elad oma tunnelis ja teised enda omades.
Selleks, et jõuda reaalsusega kooskõlas oleva mõistmiseni, tuleb alati läbida analüüsi etapp. Ja kui soovid astuda sammu kaugemale ning prognoosida tulevikku, on vaja kokku panna kogu pusle ja sünteesida mudel, mille pinnalt saab tulevikustsenaariumi luua.
Strateegia loomine nõuab aega ja fookust
Tulenevalt infouputusest ja -mürast, on strateegia koostamisel vaja rohkem kui kunagi varem selgust, kindlust ja fookust. Strateegiat luues on tarvis vastata küsimustele:
- kus on kasvupotentsiaal?
- milliste tegevustega me selle kätte saame?
- millised on kõige suurema mõjuga tegevused?
- kuidas tõrjuda müra ja hoida fookust?
- kuidas hoida strateegia kooskõlas väliskeskkonna muutustega nii, et suudaksid kasvada rohkem kui konkurendid?
Mis saab, kui sa seda aega ei võta?
Pidevalt kiirustades ja info sisse uppudes kaotad sa suunataju ja hakkad rööprähklema. Ning rööprähklemine tõmbabki su ettevõttele käsipiduri peale. Tegeledes kõigega ei tegele sa millegagi!
Hea uudis on see, et aega pole tarvis palju võtta, sest olen välja töötanud metoodika, mille abil on sul võimalik kõigile töötajatele arusaadav ja inspireeriv kasvustrateegia valmis saada vaid kolme päevaga. Klõpsa siia ja loe, kuidas ma selle võimalikuks teen ja mida sul võita on.
Vaata lisaks siit videost:
Hakkas huvitav?
Loe siit lisaks selle kohta, kes ma olen ja mida ma teen.
Kui sa tahad olla edukas strateegiline juht, siis pead sa kindlasti:
Indrek Saul |
Anna mulle kaks päeva aega ning ma aitan sinu ettevõtte käibe 2 korda kiiremini kasvama panna.
Siit leiad kasulikku lugemist
- Kindlusest ja kasvust koalitsioonileppes
- 9 viisi, kuidas mõjutada kliendi hinnataju ja müüa kallimalt
- Ambitsioonikatele ettevõtetele
- Kööginoaga kirurgiat ei tee ehk nüridest tööriistadest koroonakriisi juhtimisel
- Epideemia seis 18. detsember
- Kriisikomisjon on 3 nädalat ajast maas