Uuring käsitleb kahe kasvustrateegia koostamise erineva meetodi mõju ettevõtete majandustulemustele: strateegia koostamine individuaalse nõustamise ja modereerimisega („Otse“) ja grupiviisiline strateegia koostamine koolituse ja praktikumi vormis („Praktikum“). Uuringu eesmärk on mõõta nende meetodite mõju ettevõtete käibele ja kasumile, et tuvastada, kumb meetod on efektiivsem.

Valimi „Praktikum“ ettevõtete käibe kasv aeglustus (!) peale praktikumi märkimisväärselt, samuti langes kasumlikkus. Valimi “Otse” ettevõtted käibe kasv oli enne strateegia arendustööd negatiivne, -3% aastas, kuid peale seda kiirenes märkimisväärselt, +22%-ni aastas ning ka kasumlikkus tõusis märkimisväärselt.

Peamine põhjus, miks kaks metoodikat nii erineva tulemuse andsid, on võtmeisikute oluliselt erinev kaasamise ulatus – individuaalse strateegia arenduse puhul kaasati ettevõtte kõik võtmeisikud, praktikumis osalesid vaid mõned võtmeisikud.

Järeldused ja soovitused

  1. Ettevõtte strateegia koostamisse tuleks kaasata kõik võtmeisikud, et suurendada nende pühendumust ja vähendada vastuseisu.
  2. Kasvustrateegia tuleks koostada lühikese ja intensiivse sprindina, mitte pika perioodi peale hajutatuna.
  3. Mentorluse mahtu tuleks praktikumides mitmekordistada, et tagada piisav individuaalne juhendamine.
  4. Tulevastes praktikumides tuleks kasutada vastutavat koolitajat mentorina, et vähendada vastuolusid metoodikas.

Kokkuvõttes näitas uuring, et individuaalselt koostatud kasvustrateegia on oluliselt tõhusam kui grupiviisiline praktikum.

Analüüsi aruande täies mahus leiad SIIT.