VÄIDE: Pean olema seal, kus on mu konkurendid
REAALSUS: Vana juudi tarkus ütleb, et oma kingapood tuleb teha teise kingapoe kõrvale. Mõte on selles, et müüa tuleb seal, kus kliendid liiguvad (traffic). Seda nimetatakse “best practice” või siis “me too” müügikanali strateegiaks. Paraku võib see osutuda kahe teraga mõõgaks. Kui Sa müüd samu kingi, mida naaber, siis kahjuks leiad varsti ennast ellu viimas konkurentsistrateegiat „odavaim hind“.
Kanalivalik on kindlasti strateegiline otsus. Müügikanali valikul tuleb arvesse võtta:
- Kui palju on kanalis „kuulajaid“ ehk potentsiaalseid kliente (auditoorium, reach, traffic)
- Kui suur on „müra“ ehk konkureerivate pakkumiste maht (competition)
- Kui lihtne või keeruline on „müras“ silma hakata (display)
- Kui hästi konkreetne kanal võimaldab toote või teenuse eristuvaid tugevusi esile tuua (presentation, promotion of differentiation)
Eelnevad faktorid määravad:
- Kui suure käibe selle kanali kaudu saame
- Kui suur on kontakti (cost per lead) või kliendi hankimise (cost of aquisition) maksumus
- Kuidas kulud, maksumus suhtestub (ROI) kliendi elukaare väärtusesse (LTV – lifetimevalue)
JÄRELDUS: Valida tuleb kanalid, kus nii kogutulu kui tasuvus on suurimad!
SOOVITUS: