Tööriistad

Kasvustrateegia mĂ”ju ettevĂ”tete majandustulemustele: individuaalse ja grupiviisilise strateegia arendustöö mĂ”ju vĂ”rdlev analĂŒĂŒs

AnalĂŒĂŒsi tulemused

Uuring kĂ€sitleb kahe kasvustrateegia koostamise erineva meetodi mĂ”ju ettevĂ”tete majandustulemustele: strateegia koostamine individuaalse nĂ”ustamise ja modereerimisega („Otse“) ja grupiviisiline strateegia koostamine koolituse ja praktikumi vormis („Praktikum“). Uuringu eesmĂ€rk on mÔÔta nende meetodite mĂ”ju ettevĂ”tete kĂ€ibele ja kasumile, et tuvastada, kumb meetod on efektiivsem.

Valimi „Praktikum“ ettevĂ”tete kĂ€ibe kasv aeglustus (!) peale praktikumi mĂ€rkimisvÀÀrselt, samuti langes kasumlikkus. Valimi "Otse" ettevĂ”tted kĂ€ibe kasv oli enne strateegia arendustööd negatiivne, -3% aastas, kuid peale seda kiirenes mĂ€rkimisvÀÀrselt, +22%-ni aastas ning ka kasumlikkus tĂ”usis mĂ€rkimisvÀÀrselt.

Peamine pÔhjus, miks kaks metoodikat nii erineva tulemuse andsid, on vÔtmeisikute oluliselt erinev kaasamise ulatus - individuaalse strateegia arenduse puhul kaasati ettevÔtte kÔik vÔtmeisikud, praktikumis osalesid vaid mÔned vÔtmeisikud.

JĂ€reldused ja soovitused

  1. EttevĂ”tte strateegia koostamisse tuleks kaasata kĂ”ik vĂ”tmeisikud, et suurendada nende pĂŒhendumust ja vĂ€hendada vastuseisu.
  2. Kasvustrateegia tuleks koostada lĂŒhikese ja intensiivse sprindina, mitte pika perioodi peale hajutatuna.
  3. Mentorluse mahtu tuleks praktikumides mitmekordistada, et tagada piisav individuaalne juhendamine.
  4. Tulevastes praktikumides tuleks kasutada vastutavat koolitajat mentorina, et vÀhendada vastuolusid metoodikas.

KokkuvÔttes nÀitas uuring, et individuaalselt koostatud kasvustrateegia on oluliselt tÔhusam kui grupiviisiline praktikum.

AnalĂŒĂŒsi aruande tĂ€ies mahus leiad SIIT.

Kasvu takistajate ja vÔimaldajate hindamine

SURVEYMONKEY TÖÖRIIST

TÔhus kasvustrateegia algab kasvupotentsiaali mÀÀratlemisest iga peamise kliendisegmendi jaoks.