Aitan oma tegevusega ettevõtetel kasvada ning ärikasvu üheks kõige kriitilisemaks faktoriks on kahtlemata strateegiline juhtimine. Idee võib sul ju olla, kuid kui sa oma ideid tulemuslikult ei rakenda, siis pole ka ideest midagi kasu.
Olen siia lehele kokku koondanud artiklid, mida erinevad meediakanalid aegade jooksul on minuga seoses avaldanud.
Tarbijal pole õrna aimugi, mis on õiglane hind
Hinnapsühholoogia on uus teadusharu, osa käitumisökonoomikast (behavioral economics), mis on sündinud majandus- ja psühholoogiateaduse põimumisest. Müügitöös on hinnapsühholoogia rakendamine üsna algusjärgus. Eestis on teadusuuringuid selles valdkonnas tehtud vähem kui kümme aastat, praktilisi rakendusi veelgi lühemal perioodil. Hinnapsühholoogia fundamentaalne tõde on üsna šokeeriv: “Tarbijal pole õrna aimu, mis on õiglane hind“.
Artikkel ilmus Tehnopoli blogis. Artikli täisteksti loe SIIT
Kuidas sääsest kotkas sai ehk viirusepaanika tartu moodi
Nagu needus valitseb ühiskonnas ja meedias hapukurgihooaeg ja poliitikud hõõruvad heast meelest käsi, sest eetrisse saada on lihtsam kui kunagi varem.
Artikkel ilmus ERR-i uudisteportaalis. Artikli täisteksti loe SIIT
Inimesed kardavad haigeks jääda, tegelikult jäävad töötuks
Peaminister ja terviseamet räägivad, et sügisel viiruse ohjeldamiseks enam sellist jama, nagu viimased kaks kuud, ei korraldata. Eks see oli teada juba märtsi keskel, et meetmetega reageeriti üle. Aga tubli, et nad ise ka aru said. Kahjuks on ülereageerimisel tagajärjed.
Artikkel ilmus EPL-is. Artikli täisteksti loe SIIT
Koroonaviirus: eelmise kriisi õppetunnid
Kriisis võidab see, kellel on pärast kõige rohkem võhma järel: „Võhma ei pea olema nagu maratonijooksjal stardis, vaid piisab, kui seda on rohkem kui konkurendil.“ Plaanide tegemisel tuleb arvestada seda, et firma ei sureks kriisi kestel ära, ja kriisi lõppedes peab olema võimekust taas äri käima panna.
Artikkel ilmus DIRECTORIS. Artikli täisteksti loe SIIT
Mis see kriis meile maksma läheb?
Eriolukorrast väljumise strateegia elluviimiseks tuleb teha kulutusi. Valitsuse strateegias pole kuludest sõnagi. Nagu pole sõnagi sellest, kui suured on ärahoitud ja põhjustatud kahjud.
Artikkel ilmus ERR-is. Artikli täisteksti loe SIIT
Mis see kriis meile maksma läheb?
Eriolukorrast väljumise strateegia elluviimiseks tuleb teha kulutusi. Valitsuse strateegias pole kuludest sõnagi. Nagu pole sõnagi sellest, kui suured on ärahoitud ja põhjustatud kahjud.
Artikkel ilmus ERR-is. Artikli täisteksti loe SIIT
Tark kriisikäitumine on võrreldav Marsi koloniseerimisega ehk kuidas pääseda 10% edukama kriisist väljuva ettevõtte hulka
Jälgin ja analüüsin juba mitu nädalat kriisikulgu, et osata ette ennustada hetke, mil ettevõtted peaks alustama väljakiirendamisega kriisist. Eelmise suure majanduskriisi analüüsnäitab, et ainult teatud kindlaid käitumisjuhiseid järginud ettevõtted suutsid kasvada nii kriisis kui ka pärast kriisi konkurentidest kuni kolm korda kiiremini.
Artikkel ilmus ÄRILEHES ja DIRECTOR-is. Artikli täisteksti loe SIIT
Karantiini kriitik: me räägime 40 surnust, aga 13 000 töötut ei huvita kedagi
Olen seda meelt, et Eesti tuleks aega kaotamata karantiinist vabastada, kuna kriisi kõrgaeg on möödas. Käesolevas olukorras ei ole häid valikuid, kuid majanduskahju on arvutuslikult juba praeguseks kaotatud inimeludest kordi kallimaks läinud.
Artikkel ilmus ÄRIPÄEVAS. Artikli täisteksti loe SIIT
Laske Eesti lahti!
Eesti on inimeludena kaotanud 44 miljonit eurot, aga majanduse seiskumisest ĂĽle 800 miljoni euro. Arvud räägivad selget keelt, et kriisi tipust on kaks nädalat möödas. Tahaks kriisikomisjonile, tsiteerides klassikuid öelda: “John, mis sa passid, lase vesi välja!”
Artikkel ilmus POSTIMEHES. Artikli täisteksti loe SIIT
Kriis rullub lahti ja kinni nagu ruloo
Kriisi lõppemise loogika on samasugune nagu selle kasvamise loogika. Kasvu faas on selline: esimesed diagnoosid, siis diagnooside arvu kasv, piirangud, kasv jätkub, veel piiranguid, haiglates läheb jamaks, surmadega läheb jamaks. Samal ajal hakkas nõudlus langema, käive langema, maksehäired kasvama, töötus kasvama, majandususalduse indeks ja tarbijakindluse indeks langema.
Artikkel ilmus BESTSALES veebilehel. Artikli täisteksti loe SIIT
Ettevõtjad teevad otsustamatusega endale karuteene
Ettevõtjatele tihti saatuslikuks otsustamatus ja ainult ambitsioonist ei piisa, et olla edukas.
Artikkel ilmus PÄRNU POSTIMEHES Artikli täisteksti loe SIIT
Kasuta hinna presenteerimisel “ankru efekti”
Ankru efekti toimimist illustreerib väga hästi Eesti supermarketis läbi viidud eksperiment, kuid see toimib ka B2B müügipakkumistes ja müügis laiemalt. Kirjeldan läbiviidud eksperimenti ja jagan soovitusi, kuidas hinda müüa.
Artikkel ilmus BESTSALES veebilehel. Artikli täisteksti loe SIIT
Kuidas suurendada eksporditulu?
Paljude Eesti ettevõtete suurim kasvu-potentsiaal asub välisturgudel, aga kuidas leppida kasvusuunad kokku ilma närvesöövate vaidlusteta?
Kujutleme ennast ühe sellise ettevõtte strateegiakoosolekule. Ekspordikogemus on olemas, paaril välisturul on juba mitmeid kliente, korduvtellimused jooksevad ja tootearendus käib. Laua ümber on juhtkond ja võtmeisikud ning päevakorras on küsimus “kuidas suurendada eksporditulu”.
Artikkel ilmus METSAMAJANDUSUUDISED veebilehel. Artikli täisteksti loe SIIT
Kui tihti te kaotate ja kui tihti te võidate hinnaga?
Hinnasõda on üks omapärane nähtus. Pole vist ettevõtjat, kes saaks öelda, et tema hinnasõjas ei osale. Igal strateegia või eristumise workshop’il, kui ma küsin „mis takistab kasvu“ hõikab alati keegi kiiresti „hind on liiga kallis“.
Artikkel ilmus BESTSALES veebilehel. Artikli täisteksti loe SIIT
Vaja on lahti rebida Ida-Euroopa kuvandist!
Äripäeva raadio eetris olnud saates “Tööstusuudised eetris” hoiatasin, et meie majanduses ei ole millegagi hõisata ning viimane aeg on püstitada Eesti konkurentsivõime kasvatamiseks selge plaan.
Artikkel ilmus TÖÖSTUSUUDISED veebilehel. Artikli täisteksti loe SIIT
Mida õppida eksponentsiaalses maailmas läbilöömiseks?
Suurema osa inimkonna elust ja ajaloost on areng toimunud ühtlases tempos, lineaarselt. Oleme harjunud, et järgmise viie aasta jooksul muutub maailm umbes sama palju kui eelmise viiega. Enam mitte. Alates personaalarvutist ja internetist on areng olnud järjest kiirenev – eksponentsiaalne.
Artikkel ilmus PERSONALIUUDISED veebilehel. Artikli täisteksti loe SIIT
Juhtimises peavad valitsema lihtsus ja selgus
Juhi suhtlemisoskus ja eelkõige oskus viia oma tiimini arusaam, mida, miks ja kuidas peab tegema ning miks on see tähtis ja pakiline — see on vast üks esimesi väljakutseid, mida juhile esitatakse. Kui sa tahad kasvada, siis kasvu eeldusteks on selge fookus, kindlus sellest, et tehtavad asjad on õiged ning selgus ja lihtsus selles, mida me teeme nii suuna kui ka eesmärgi mõttes. Ja tõepoolest, võtmesõnadeks on selgus ja lihtsus. Kui sul on ebaselge, mida me teeme ja miks me teeme, miks just nii ja miks just selles suunas, siis ega ei ole ka mingit tõmmet pingutada selles suunas liikumiseks.
Artikkel ilmus VALKIAINEN konsultatsioonid veebilehel. Artikli täisteksti loe SIIT
See artikkel on kokkuvõte podcastist, mida saab soovi korral kuulata siit:
Tahan 7500 eurot palka
Ambitsioonikus on oluline, aga ainult sellest ei piisa.
Presidendi vastuvõtul käinud kuldmedalist võttis kokku paljude lõpetajate ambitsiooni: „Unistuste töökoht on kindlasti selline, mis on minu enda tehtud, pakub teistele tööd ja kus pole oluline mitte palk, vaid töö nautimine… Ligikaudu 2500 eurot kuus oleks normaalne, aga ideaalne küündib ikka kuskil üle 7500.“
Artikkel ilmus ÄRIPÄEVA veebilehel. Artikli täisteksti loe SIIT
Neil on lihtsalt igav
Juhi ülesanne on leida töötatajate mugavus- ja igavustsoonid ning neid sinna siis mitte lubada.
Mugavustsoonist väljaraputamine on juhtide keeles midagi, mis tuleb teha, et tuua ettevõtte tavalisse, kohati tüütusse igapäeva midagi ägedat, mis tõmbab käima, on põnev ja kaasahaarav ja millega saab viia käibe uuesti kasvuni. Vajaduse selle järgi tunned ära, kui inimesed istuvad pigem internetis.
Artikkel ilmus ÄRIPÄEVA veebilehel. Artikli täisteksti loe SIIT
Kui sina ei kasva, siis kasvatakse sinu arvelt
Kui üheksakümnendatel tõlgiti eesti keelde Jarmo Lehtise ja Kaj Storbacka raamat „Klientsuse reeglid või tants klientide pilli järgi“ sattusin teemast vaimustusse, see teos on pikki aastaid mind mõjutanud. Kliendikesksus kui strateegia, on ka praegu minu arust kõige võidukam strateegia, eriti väiksematel ettevõtetel. Hinnaliidri strateegiale saavad mängida vaid suured ja globaalsed tegijad. Umbes kolmandikule klientidest on hind kõige olulisem valikukriteerium.
Artikkel ilmus IT UUDISED veebilehel. Artikli täisteksti loe SIIT
Sulle võivad huvi pakkuda ka need artiklid
Indrek Saul: Miks ma enam kunagi ei anna X soovitust müügikäibe kasvuks!
Tarkvara ĂĽtleb, kelle ja kuidas mĂĽĂĽa
Indrek Saul: Milline on CRMi turg Eestis 2015?
Kallist asja tuleb maha mĂĽĂĽa kaks korda!
Helikopter, zoom ja halvad otsused
Indrek Saul: müük võib kasvada ka allahindlust tegemata
Koolitaja: tipptunnil töötavad kassad on kaupluse hügieen
Koolitaja Indrek Saul: häid tulemusi saavad firmad, mis eristuvad
Põhjused, miks katkevad kliendisuhted
Ettevõtja, pime rahulolu on su teine nimi
Indrek Saul, kliendisuhete juhtimise konsultant
Minu kogemus: head klienti välimusest ei tunne
Väheväärtuslikud kliendid tasuks ettevõtjal eemale tõrjuda
Kliendihaldus algab ettevõtte juhtkonnast
Teenindaja peab valima hinna, toote ja teeninduse vahel
Kasum ei sõltu kliendi lojaalsusest
Võtmekliendid toovad põhikasumi
Kliendikesksus tõstab ärisuutlikkust
Minu blogist leiad liskas palju kasulikke ettevõtete strateegilise juhtimisega seotud artikleid
- Kindlusest ja kasvust koalitsioonileppes
- 9 viisi, kuidas mõjutada kliendi hinnataju ja müüa kallimalt
- Ambitsioonikatele ettevõtetele
- Kööginoaga kirurgiat ei tee ehk nüridest tööriistadest koroonakriisi juhtimisel
- Epideemia seis 18. detsember
- Kriisikomisjon on 3 nädalat ajast maas
- Algoritm koroonaviiruse leviku ennustamiseks
- Halvim koroonastsenaarium teostus?
- Mis on COVID kriisi strateegilise juhtimise eesmärk?